Statistieken en web analytics

Periodieke en real-time rapportages voor waardevolle inzichten

Statistieken zijn een cruciaal onderdeel van elke campagne. Want wat leveren je inspanningen nu precies op? Doet de (potentiële) klant wat je wilt of niet? En heb je de gezette doelen behaald? Statistieken bieden inzicht in al die zaken. Ze geven bijvoorbeeld aan of u op de juiste koers zit, of de strategie wellicht moet bijstellen om het beste resultaat te behalen. UniTracer richt uw analytics tools op zo'n manier in, dat u eenvoudig die data terugziet die u belangrijk vindt. Daarnaast kunnen we de statistieken periodiek voor u in rapportages weergeven, waarbij we ook conclusies trekken en advies bieden voor optimalisatie.

Wat laten web analytics u zien?

Er zijn verschillende tools beschikbaar voor het inzichtelijk maken van statistieken, waarvan de meest bekende Google Analytics is. Hiermee meet u het verkeer op uw website en het gedrag van uw bezoekers. Maar denkt u ook eens aan statistieken voor uw social media, of nieuwsbrieven. Een periodiek verslag van alle kanalen maakt direct duidelijk welke actie succesvol was, en welke minder. Op de successen borduurt u voort.

Bezoekersdata

Wie bezoeken uw website en wat doen ze tijdens hun bezoek? Met analytics krijgt u onder andere inzichtelijk hoeveel bezoekers er zijn, of zij terugkerend zijn of niet en hoeveel pagina’s ze hebben bezocht. Via de gedragsstroom kunt u bijvoorbeeld volgen wat een logische flow door de pagina’s van uw website is – en deze leren sturen.

In sommige gevallen krijgt u zelf demografische gegevens, waarmee u uw doelgroep kunt bijstellen.

Conversiedata

Een groot aantal bezoekers is pas waardevol wanneer ze ook iets doen op uw website: bijvoorbeeld zich inschrijven voor de nieuwsbrief, een contactformulier invullen of een aankoop doen. Dit moment van actie is het conversie moment. Hoe meer conversie, hoe meer succes. Door conversiedoelen in te stellen en het gedrag van bezoekers te meten kunt u dit precies volgen.

Acquisitiedata

Waar komen uw bezoekers vandaan? De statistieken laten u zien vanuit welk medium of bron mensen bij uw site terecht komen. Heeft u bijvoorbeeld een campagne op Facebook lopen? Dan kunt u terugzien hoeveel bezoek dit genereert. Maar ook of ze via een zoekmachine komen of rechtstreeks de URL van uw site hebben ingetypt.

Conversie verhogen

Laten de statistieken zien dat de conversie nog wat achterblijft? Er zijn verschillende middelen om deze te verhogen. Bijvoorbeeld een marketingstrategie waarmee u actief uw doelgroep probeert te bereiken. Maar u kunt ook uw huidige bezoekers verleiden om langer op uw website te blijven. Door het strategisch plaatsen van buttons, links en het juiste kleurgebruik kunt u uw bezoeker aanzetten tot conversie. We adviseren u hier graag over!


Start een succesvolle marketingstrategie

Marketing ondersteuning

Optimaliseer uw website

Website bouw en updates

Contact