Periodieke en real-time rapportages voor waardevolle inzichten
Statistieken zijn een cruciaal onderdeel van elke campagne. Want wat leveren je inspanningen nu precies op? Doet de (potentiƫle) klant wat je wilt of niet? En heb je de gezette doelen behaald? Statistieken bieden inzicht in al die zaken. Ze geven bijvoorbeeld aan of u op de juiste koers zit, of de strategie wellicht moet bijstellen om het beste resultaat te behalen. UniTracer richt uw analytics tools op zo'n manier in, dat u eenvoudig die data terugziet die u belangrijk vindt. Daarnaast kunnen we de statistieken periodiek voor u in rapportages weergeven, waarbij we ook conclusies trekken en advies bieden voor optimalisatie.
Wie bezoeken uw website en wat doen ze tijdens hun bezoek? Met analytics krijgt u onder andere inzichtelijk hoeveel bezoekers er zijn, of zij terugkerend zijn of niet en hoeveel pagina’s ze hebben bezocht. Via de gedragsstroom kunt u bijvoorbeeld volgen wat een logische flow door de pagina’s van uw website is – en deze leren sturen.
In sommige gevallen krijgt u zelf demografische gegevens, waarmee u uw doelgroep kunt bijstellen.
Een groot aantal bezoekers is pas waardevol wanneer ze ook iets doen op uw website: bijvoorbeeld zich inschrijven voor de nieuwsbrief, een contactformulier invullen of een aankoop doen. Dit moment van actie is het conversie moment. Hoe meer conversie, hoe meer succes. Door conversiedoelen in te stellen en het gedrag van bezoekers te meten kunt u dit precies volgen.
Waar komen uw bezoekers vandaan? De statistieken laten u zien vanuit welk medium of bron mensen bij uw site terecht komen. Heeft u bijvoorbeeld een campagne op Facebook lopen? Dan kunt u terugzien hoeveel bezoek dit genereert. Maar ook of ze via een zoekmachine komen of rechtstreeks de URL van uw site hebben ingetypt.