Marketing automation

Grip op de klantreis

Welke weg legt de klant af van de eerste kennismaking tot de uiteindelijke verkoop? Deze reis, of ‘customer journey’, kunt u door middel van marketing automation volgen, sturen en stimuleren. Door prospects of leads vanaf het eerste moment te binden en relevante content te sturen, kunt u de conversie verhogen. UniTracer kan deze automatisering voor u inrichten. Wij maken hiervoor gebruik van het platform Sharpspring.

Waarom gebruikmaken van marketing automation?

Het inrichten van uw marketing automation tot een geoliede machine is een tijdrovende klus. Daarom ondersteunen we u graag hierin. Want de voordelen zijn het waard.

Het woord zegt het al: het is automatische marketing. Wat wil zeggen dat de acties automatisch worden afgewerkt volgens een vaste tijdlijn, of afhankelijk van acties van uw leads. Bijvoorbeeld het bezoeken van een bepaalde pagina, klikken op een button op uw site of het invullen van een formulier. Deze gebeurtenissen zijn zogenaamde 'triggers', die de tijdlijn in beweging zetten. Zo krijgt elke lead content te zien die op dat moment het meest van belang is.

Eenvoudig leads verzamelen en beheren

Door een koppeling tussen uw website en Sharpspring wordt voor elke bezoeker een ‘lead’ aangemaakt: een mogelijke toekomstige klant. Deze informatie kan automatisch of handmatig worden verrijkt met andere gegevens.

Klantreis begeleiden

Wanneer u eenmaal een lead hebt, kunt u deze benaderen. Bijvoorbeeld door een e-mail te sturen. Er zijn verschillende geautomatiseerde acties in te richten die worden getriggerd door iets wat de lead doet. Bijvoorbeeld een formulier invullen, of inschrijven voor uw nieuwsbrief. Zo ontvangt de suspect relevante informatie elk moment dat hij een stap verder zet in de klantreis, zonder dat u er omkijken naar heeft.

Automatische mailings

U kunt verschillende acties klaarzetten die volgens een bepaalde tijdlijn worden afgewerkt. Elk natuurlijk met conversie tot doel.

Formulieren gebruiken voor gegevensverzameling

Het is mogelijk om middels een formulier op uw site gegevens te verzamelen die direct in Sharpspring worden opgeslagen of bijgewerkt. Op die manier krijgt u een zo compleet mogelijk beeld van al uw contactpersonen, overzichtelijk verzameld op één plek.

Marketing automation uitbreiden

Marketing automation is deel van een marketing strategie. Hier hoort meer bij dan alleen lead verzameling en geautomatiseerde mailings. U wilt (potentiële) klanten ook actuele informatie over uw organisatie sturen of nieuwe leads naar uw website leiden via social media. Ook op deze gebieden kan UniTracer u ondersteunen. Ontdek onze andere services en stel uw eigen pakket samen. We informeren u graag over de mogelijkheden.


Verkrijg nieuwe leads via social media

Waar bevinden uw leads zich? Door de juiste kanalen te gebruiken voor verspreiding van relevante content werft u nieuwe leads op uw website. Social media ondersteuning

Speciale content creatie

Trek nieuwe bezoekers door middel van relevante content, gemaakt voor uw doelgroep.

Content creatie

Contact