Grip op de klantreis
Welke weg legt de klant af van de eerste kennismaking tot de uiteindelijke verkoop? Deze reis, of ‘customer journey’, kunt u door middel van marketing automation volgen, sturen en stimuleren. Door prospects of leads vanaf het eerste moment te binden en relevante content te sturen, kunt u de conversie verhogen. UniTracer kan deze automatisering voor u inrichten. Wij maken hiervoor gebruik van het platform Sharpspring.
Het woord zegt het al: het is automatische marketing. Wat wil zeggen dat de acties automatisch worden afgewerkt volgens een vaste tijdlijn, of afhankelijk van acties van uw leads. Bijvoorbeeld het bezoeken van een bepaalde pagina, klikken op een button op uw site of het invullen van een formulier. Deze gebeurtenissen zijn zogenaamde 'triggers', die de tijdlijn in beweging zetten. Zo krijgt elke lead content te zien die op dat moment het meest van belang is.
Door een koppeling tussen uw website en Sharpspring wordt voor elke bezoeker een ‘lead’ aangemaakt: een mogelijke toekomstige klant. Deze informatie kan automatisch of handmatig worden verrijkt met andere gegevens.
Wanneer u eenmaal een lead hebt, kunt u deze benaderen. Bijvoorbeeld door een e-mail te sturen. Er zijn verschillende geautomatiseerde acties in te richten die worden getriggerd door iets wat de lead doet. Bijvoorbeeld een formulier invullen, of inschrijven voor uw nieuwsbrief. Zo ontvangt de suspect relevante informatie elk moment dat hij een stap verder zet in de klantreis, zonder dat u er omkijken naar heeft.
U kunt verschillende acties klaarzetten die volgens een bepaalde tijdlijn worden afgewerkt. Elk natuurlijk met conversie tot doel.
Het is mogelijk om middels een formulier op uw site gegevens te verzamelen die direct in Sharpspring worden opgeslagen of bijgewerkt. Op die manier krijgt u een zo compleet mogelijk beeld van al uw contactpersonen, overzichtelijk verzameld op één plek.
Trek nieuwe bezoekers door middel van relevante content, gemaakt voor uw doelgroep.
Content creatie